Nedílnou součástí některých karet je cestovní pojištění do zahraničí. Pokud jste majitelem takové karty, nemusíte před cestou do zahraničí nic zařizovat, pojištěni jste automaticky.
Pojistíme vás po celém světě pro případ úrazu nebo nemoci vzniklé na cestách. Nehoda není náhoda a situací, kdy někomu způsobíte omylem škodu, je bezpočet. Automatickou součástí je také pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou na zdraví či na věci pro případ, že svým jednáním na cestách způsobíte škodu další osobě, např. při dopravní nehodě, jízdě na lyžích. Některé programy cestovního pojištění kryjí i náklady spojené se ztrátou zavazadel a osobních dokladů, či nepříjemnosti, které vás mohou potkat při zpoždění letu. Nadstandardně je u vybraných karet pojištěno také vybavení na cesty, lyžařské nebo golfové vybavení.
Základní cestovní pojištění si můžete samostatně sjednat k těmto vybraným kartám Embosovaná karta, Embosovaná G2 karta, Plus karta. Rozšířenější varianta pojištění na cesty je automatickou součástí Zlatých či Platinových karet a Kreditní karty World Elite.
TIP: Cestování s kartou v klidu, po celém světě
Ještě než se vydáte na cestu do zahraničí, přinášíme pár tipů a rad, jak v cizině kartu používat.
Zjistěte jak co nejjednodušeji a nejvýhodněji v cizině platit.
Přečtěte si, jak kartu v zahraničí používat, abyste minimalizovali riziko zneužití karty a dovolenou si naplno užili.
Zároveň doporučujeme před odjezdem – zejména do exotičtějších zemí – nahlásit svou cestu bance dopředu, abyste předešli tomu, že bude banka považovat vaši transakci z druhého konce světa za pokus o zneužití karty.
Nezapomeňte nám náhlasit svou zahraniční cestu.
Proč se vyplatí mít cestovní pojištění v zahraničí
Při cestování po Evropě si často nevystačíte jen s průkazem pojištěnce EU. Pokryje vám pouze nezbytnou zdravotní péči, která se liší stát od státu. Co je hrazeno v ČR či v Německu, nemusí být hrazeno v Itálii či ve Španělsku. A cokoliv bude nad rámec hrazené služby, si pak musíte doplatit sami.
Jak postupovat v případě obtíží v zahraničí
V případě jakýchkoli obtíží je nejdříve nutné spojit se s Asistenční službou a domluvit se na postupu, předejdete tak komplikacím s případným proplácením pojistného plnění. Asistenční služba pomůže s vyhledáním nejbližšího lékaře, zodpoví vaše dotazy a poradí, jak v dané situaci postupovat – linka funguje 24/7.
U kterých karet najdete cestovní pojištění?
Viva karta, Platinum Visa, Kreditní karta World Elite, Zlatá karta, Zlatá firemní karta, Stříbrná firemní karta, Korporátní karta, Zlatá korporátní karta